FANDOM

Grineer
从Orokin崩溃的混乱中,他们出现了,从剧毒的子宫中溢出,充满着暴力的克隆身体正在缓慢腐烂。他们从发源地不断涌出,吞噬着一块一块殖民地。

这对双子女皇,这对姐妹,制定了一个伟大的计划,将分散的殖民地变成一个完整的帝国 为此,她们派出了最信任的孩子来完成一个事关重大的任务——Tenno,隐藏在虚空中沉睡的古代战神,永远不能醒来。

– ——Lotus的叙述

Grineerblock
 Grineer是苏醒的Tenno遇到的第一个敌人。他们使用的武器非常粗糙,但不可否认的是它们也非常致命。不止一个Tenno由于在护盾充电时低估了Grineer步枪兵手中的Grakata步枪的精度而陨落。

Grineer是一个克隆种族;来自一种古代的,几乎被人遗忘的技术。复制一次又一次,Grineer以工业级别的数量被量产出来,所有Grineer都有严重的基因缺陷:由于过量的复制,他们的基因链条已经出现损毁,Grineer士兵变得容易衰老,然而他们却将这种缺陷进行了批量生产,来快速形成一只完整的军队。实际上,可以说Grineer在修理这些破碎基因的问题上比创造新基因更在行。他们的母星是被污染的、生态支离破碎的地球,这也导致他们极端的仇视外族,并对一切讨厌自己的事物充满怒火。最终,他们将会成功,太阳系将只留下Grineer。

Grineer虽然作战能力非常强大,但必须用先进的技术来支撑他们支离破碎的肉体,其中绝大部分技术都来自Corpus。不管事实怎样,他们非常热衷于进攻Corpus的领地。我们可以合理的假设,如果Corpus在与Grineer作战时拒绝提供先进技术,Grineer很快就会因为失去技术支持而失去力量。然而,正如Alad V的名言「利益麻木了这种感觉」。也就是说,Corpus宁愿与Grineer作战,也不想失去一个客户。

Grineer使用重型装甲,并搭配消耗战术和伏击战术进行战斗,虽然他们其中某个个体的威胁很小,但是当他们成群出现时,就会躲藏在掩体中释放出如暴雨般毫不间断的攻击,这会造成相当大的威胁。特种单位使用更先进的武器,甚至其中大部分士兵身穿反应装甲来获得更大的战术优势。Grineer基础单位的护甲特别值得一提,因为这些装甲可以让他们获得极其强大的抗打击能力。

武器装备编辑

Hind
Grineer作为一只战斗力极强的军事力量拥有大量先进武器,并应用于与TennoCorpusInfestation的无休止的战争之中。Grineer的武器都操作简单,但也总是强调利用蛮力造成严重的伤害。Grineer的武器经常带有工业化、实用化的外观,其武器类型包括手枪、步枪、火焰喷射器、火箭发射器甚至带有等离子刀刃的近战武器。Grineer的工程师也有一些富有远见的作品,例如Vor上尉的Seer,这是一把应用了Orokin技术的Grineer手枪。许多Grineer武器都没有枪托,依靠其使用者的力量和动力装甲吸收可怕的后坐力。虽然Grineer一直以来试图制造出能量武器,但在这方面毫无进展。

敌人种类编辑

分別Grineer作戰單位有兩種方式。主要由裝甲的等級(輕裝甲及重裝甲),次之則以兵種功能或攻擊方式分類(步兵使用步槍或散彈槍,並積極尋找掩護,特殊兵使用爆炸武器,黏子,迴力鏢,米特爾)。

輕裝兵種编辑

輕裝兵通常為近戰兵種,傷害高但血薄。

ButcherDE
主条目: Butcher

FlamebladeDE
主条目: Flameblade

PowerfistDE
主条目: Powerfist

ScorpionDE
主条目: Scorpion

ShieldLancerDE
主条目: Shield Lancer

GrineerProsecutor
主条目: Guardsman

中裝兵種编辑

佔了Grineer軍隊裡的絕大部分,當單獨行動時不會造成太大威脅,建議玩家提防他們的人海戰術

BallistaDE
主条目: Ballista

EliteRifleLancerAvatar
主条目: Elite Lancer

EliteShotgunLancerAvatar
主条目: Eviscerator

HellionDE
主条目: Hellion

LancerDE
主条目: Lancer

FlameLancerAvatar
主条目: Scorch

SeekerDE
主条目: Seeker

CBtroopers
主条目: Trooper

重裝兵種编辑

這是Grineer軍隊裡最裝甲最硬,武器最精良的單位。除了Grineer指揮官,這些大隻佬不會找掩護,而是正面緩慢逼近敵人。重裝兵通常都有顯著的血量和裝甲,但是對狀態觸發傷害抗性較低

BombardDE
主条目: Bombard

CommanderDE
主条目: Commander

IncendiaryBombardAvatar
主条目: Napalm

泛用兵種编辑

Grineer泛用兵種通常用來干擾敵人,像是滾子,遊戲裡最惡名昭彰的煩人東西

GrnArmoredKubrow
主条目: Drahk

Drahk

LatcherDE
主条目: Latcher

RollerDE
主条目: Roller

RegulatorDE
主条目: Regulator

Regulator

DoorSensor
主条目: Sensor Bar

Sensor Bar

Warframe Trap 2 Cropped
主条目: Arc Trap

Arc Trap

DEGrineerWarden
主条目: Warden

Wardens are special units that appear in Rescue 2.0 missions, tasked with protecting Prison complexes where hostages are kept. They appear as Heavy Gunners for Grineer missions, and Sniper Crewmen for Corpus missions, and are more durable than normal units. They are however highly vulnerable to stealth attacks and takedowns.

PowercellLancer
主条目: Power Carrier

Power Carriers are special units found only on Excavation missions. These units are mostly identical to their standard base units, though they feature greatly improved health, and visibly carry Power Cells on their backs. Killing these units will make them drop the Power Cells they carry, allowing Tenno to recover them for use in powering their Excavation machines. The Grineer version are based off Lancers, while the Corpus version are based off Crewmen.

飛行單位编辑

Archwing模式裡的作戰單位

GrnCombatPod
主条目: Ogma

Ogma是一款Grineer重型空战单位,它装备有厚重的护甲和强力的武器。

GrnDrone
主条目: Dreg

无人机是在采矿星体附近出现的Grineer空战单位。它们的主要通过发射一个能追踪敌人的球形弹体来对敌人造成伤害。该弹体会在接触到玩家角色后会发生爆炸,产生击退效果并有一定几率触发Radiation b Radiation异常。

GrnLaserDrone
主条目: Lancer Dreg

枪兵无人机无人机的变种,它配有能造成Radiation b Radiation伤害的光束加农炮。

GrnStasisDrone
主条目: Temporal Dreg

滞缓无人机无人机的变种。尽管其无法对玩家造成伤害,但它能发射拖拽光束限制玩家的行动。被光束牵引的角色无法进行冲刺。破坏该无人机或躲到障碍物后(拖拽光束被阻断)可脱离其控制。

GrnSkiff
主条目: Dargyn

轻型艇Grineer的基础空战单位。它由一个被装甲护盾保护着的Grineer驾驶员操纵。轻型艇携带有一座轻型机关枪,可以在一定距离外对敌方进行扫射。

GrnSkiffShield
主条目: Shield Dargyn

护盾轻型艇是前方配有能量护盾的轻型艇。同时它还配有三管脉冲加农炮,其火力强度高于轻型艇的机关枪。

虽然这个护盾是能量护盾,但它如同物理护盾一样可以被击碎。如果受到来自后方的攻击,该能量护盾也是无法起到保护作用的。

GrnSkiffMissile
主条目: Hellion Dargyn

恶徒轻型艇轻型艇装备了追踪导弹发射器的版本。它能向敌方发射大量导弹。

GrnSkiffMissileShield
主条目: Shield-Hellion Dargyn

护盾恶徒轻型艇恶徒轻型艇的强化版,它前方配有与护盾轻型艇相同的防御性的护盾。

Bosses编辑

主条目: Bosses

Bosses是Grineer派系的官員。

CaptainVorFK
主条目: Captain Vor
For his Corrupted version, see Corrupted Vor.

Captain Vor Is one of the few figures in the game that understands ancient Orokin technology, going as far as utilizing it and merging it with Grineer technology to create offensive weapons such as his trademark Seer pistol and also his armor, which is powered by a Void Key and grants him a powerful ranged beam attack. Captain Vor can be encountered in three locations currently, making him the most recurring boss beside assassins. First appearing on Mercury and thus being the first boss that players must fight, he then appears again, somehow fully alive, on Phobos as a dual boss battle alongside Lieutenant Lech Kril, then appearing later yet again as a Corrupted version of himself within the Void.

VayHek
主条目: Councilor Vay Hek

Councilor Vay Hek is the hidden boss located on a secret base on Earth. He is the most political Grineer figure players meet, marked by the Lotus for extermination for upsetting the balance in the system by killing several political opponents. Paranoid for being targeted, Vay Hek now hides in a secret location in which players must extract Beacons found from Prosecutors on Ceres Grineer Shipyard in order to find him. Vay Hek is also heavily modified with Grineer alterations, with little flesh left noticeable while he rides in his giant Terra Frame machine.

Kela De ThaymIcon
主条目: Kela De Thaym

Kela De Thaym is the boss of Sedna. According to the Lotus, all female Grineer undergo combat training. However, in Kela's case, she was the most battle hungry and extended her own term another decade before returning to the Grineer council. She has influence within the council, which is the main reason why the Lotus has targeted her for assassination as her death would cause a power vacuum in the system. The only female Grineer boss players encounter, she was specifically built for combat personally by the Sisters, with most of her body replaced with augmentations.

LechKril
主条目: Lieutenant Lech Kril

Lieutenant Lech Kril is the final boss of Ceres, and makes an appearance on Phobos alongside Captain Vor as a dual boss battle on the planet. A revered war hero to the Grineer, Lotus has targeted Kril so that his death could create possible instability within the Grineer and intimidate them, although she also fears he may become a martyr with Grineer riled up to avenge his death as a result. His rank as a "war hero" is rather strange considering his apparent low rank in the Grineer military, although his near impenetrable body suit and massive temper may prove that he is indeed as ruthless as Grineer say he is.

Tyl RegorIcon
主条目: Tyl Regor

Tyl Regor is the final boss of the Uranus system and the head researcher focusing on Grineer gene repair in an attempt to reverse the negative effects from excessive cloning. He was targeted by the Lotus in order to slow down this progress, ensuring that the Grineer do not become more powerful. He apparently has an interest in fashion somewhat, as some of his remarks in the mission hint at, such as mocking the player's warframe by comparing it to a halloween costume.

細節编辑

①在U10之前,Grineer人說著一口流利的英語,然後變成了Grineer語,來表示Grineer厭惡其他外來種族。

②目前為止,Grineer是唯一一種對Tenno有強烈敵意的種族

③當進行入侵任務時與Grineer為伍,他們仍然會喊出嘲諷Tenno的台詞,因為他們雖然與玩家是友好關係但語音不會改變。同理在Corpus-Grineer戰鬥時他們仍會喊出反對Tenno的口號。

④Corpus將Grineer稱為「狗」,不是因為他們的退化現象,而是奴役他們的領導人(亦可能的製造者):雙生女皇。這是熒惑困境中Alad V提到的。

⑤他們的名字「Grineer」來自兩個詞的混寫:「Genetically」(基因)和 「Reengineer」(再設計),這是有意而為之的。

⑥在U13.2,女性Grineer的語音被重新編輯,現在他們用更厚重、更有侵略性的語調說話,並帶有長時間的停頓和辱罵,增加她們的真實性。

沒準你會看這個编辑

随机维基